Propojení informatiky a chemie

Žáci 8.B prováděli v rámci chemie pokusy. Natočili krátká videa, ve kterých zkoumali kyselost a zásaditost potravin. Poté v informatice videa sestříhali a pomocí nástroje Canva vytvořili poutavé video na toto téma. Navíc také video doplnili svými vlastními komentáři, které natočili a následně implementovali do […]

Určozin 2

Milí čtenáři, vítám Vás u druhého a taky posledního vydání školního časopisu Určozin v letošním roce. Nejprve Vám chci poděkovat za všechny pozitivní ohlasy na 1. vydání časopisu. Moc si Vaší podpory vážíme. Čas utekl jako voda a už se nám blíží Vánoce. Brzy uzavřeme […]

Určozin 1

Milí čtenáři, vítám Vás u prvního čísla Určozinu, našeho nového školního časopisu. Přestože už nám končí říjen, chtěla bych Vám v tomto školním roce popřát dobré známky, pevné zdraví a hlavně, ať se vám líbí články, které pro Vás bude naše redakce během školního roku […]

Scratch – čísla a písmena

Žáci šesté třídy se postupně seznamují s programováním. Nyní jsme se zaměřili na program Scratch, který postupně objevujeme. Scratch je interaktivní programovací platforma, která umožňuje dětem a začínajícím programátorům snadno vytvářet vlastní projekty. Je ideálním nástrojem pro zábavné učení základů programování a rozvoj kreativity. Naši […]

Soutěžíme s Internetovými úžasňáky

Se žáky 8.A a 8.B jsme vytvořili sadu preventivních letáků na témata – Buď na netu v bezpečí. Žáci se zapojili do soutěže zaštiťované projektem Internetoví úžasňáci. Soutěž měla za cíl vytvořit vizuální naučný materiál, který by pomohl ostatním spolužákům lépe porozumět důležitým tématům souvisejícím […]

Mapování dřevin na školní zahradě

Žáci sedmých tříd naší školy se celý rok ponořili do světa stromů a přírody, kterou mohou najít hned za zdmi našeho vzdělávacího zařízení. Své objevy a zkušenosti se rozhodli sdílet s ostatními formou virtuální prohlídky školní zahrady. Projekt začal mapováním jednotlivých stromů na pozemku školy. […]

Lego Mindstorms

Stavebnice LEGO Mindstorms Education EV3 představuje základní výukovou soupravu obsahující 541 dílů, ve které děti najdou vše potřebné k modelování, programování a testování reálných robotických zařízení. Je optimalizována pro práci ve třídě. Základ soupravy tvoří inteligentní EV3 kostka, což je malý autonomní počítač, který dokáže řídit výstupy na základě […]

Tinkercad – hrady

Žáci 9. třídy se pustili do projektu, který spojuje historii, technologii a umělecké schopnosti – modelování hradu v 3D programu Tinkercad. Výsledky jsou fascinující a ukazují, že i mladí lidé dokáží vytvořit něco opravdu úžasného. Tinkercad je online nástroj pro 3D modelování, který je velmi […]

Scratch – ornamenty

Programujeme se Scratchem: Žáci objevují svět kódování. Jedna z aplikací, ve které se žáci začínají učit programovat, je aplikace Scratch, která je určena především pro děti a mládež. Scratch nabízí jednoduché vizuální rozhraní, které umožňuje vytvářet digitální příběhy, hry a animace. Tento programovací jazyk byl […]

Velikonoční šifrovačka

Šifrovací výzva pro žáky prvního stupně: Sedmáci připravili tajemství k luštění. V rámci informatiky žáci sedmých tříd přichystali pro své mladší spolužáky z prvního stupně sadu šifer. Tito nadšení mladí kodéři vytvořili sadu šifer, jež měly být postupně rozluštěny během celého předvelikonočního týdne. Šifry byly […]