Myšlenkové mapy představují efektivní a kreativní nástroj pro zpracování a organizaci informací. V hodinách přírodopisu jsme s žáky využili online nástroj Canva, který umožňuje snadno tvořit vizuálně atraktivní myšlenkové mapy. Během tvorby se žáci učili třídit pojmy, ujasňovali si nejdůležitější charakteristiky jednotlivých témat a rozvíjeli své analytické a kritické myšlení.
Vytvořením myšlenkových map si žáci lépe osvojili látku z přírodopisu, neboť vizuální zpracování informací usnadňuje zapamatování a porozumění souvislostem mezi jednotlivými pojmy. Navíc tento způsob práce podporuje kreativitu a motivaci žáků ke studiu.
Po dokončení myšlenkových map jsme je vystavili na chodbě školy, což umožnilo prezentovat výsledky práce ostatním spolužákům i pedagogům. Tato forma sdílení znalostí podporuje vzájemné učení a inspiraci mezi žáky, čímž dochází k celkovému zlepšení výuky a porozumění danému předmětu.
![](https://informataci.cz/wp-content/uploads/2023/06/Viry-Jakub-Josef-1024x576.png)
![](https://informataci.cz/wp-content/uploads/2023/06/Rasy-Vanessa-Ticha-Denisa-Zatloukalova-1024x576.png)
![](https://informataci.cz/wp-content/uploads/2023/06/1-1024x576.png)
![](https://informataci.cz/wp-content/uploads/2023/06/Lisejniky-AntoninPatrik-1024x576.png)
![](https://informataci.cz/wp-content/uploads/2023/06/Houby-SaraJan-1024x576.png)
![](https://informataci.cz/wp-content/uploads/2023/06/SINICE-Barbora-Svobodova-Katerina-Sogelova-1024x576.png)
![](https://informataci.cz/wp-content/uploads/2023/06/BAKTERIE-ViolaJustyna-1024x576.png)
Použité nástroje: