Chemie nemusí být jen o memorování Periodické tabulky! Žáci osmých tříd se pustili do parádního projektu, který jim pomohl pochopit svět základních chemických prvků opravdu do hloubky a zábavnou formou. Místo klasických referátů vytvořili originální puzzle hru, kde se informace skládají dohromady přímo s názvem prvku.
Cílem projektu bylo seznámit se s vybranými základními prvky, jejich klíčovými vlastnostmi, běžným výskytem a praktickým využitím v každodenním životě. Osmáci se rozdělili do skupin a každá dostala za úkol prozkoumat několik prvků. Nešlo jen o suchá fakta z encyklopedií. Děti musely vyhledávat, třídit a hlavně srozumitelně formulovat informace tak, aby se daly použít do hry.
Výsledkem jejich práce je série čtyřdílných puzzle. Každé puzzle se skládá z:
- Názvu prvku (např. Kyslík)
- Jeho základních vlastností (např. Bezbarvý plyn, nezbytný pro život)
- Typického výskytu (např. Vzduch, voda, minerály)
- Konkrétního využití (např. Dýchání, svařování, nemocnice)
Když se všechny čtyři dílky správně spojí, vznikne kompletní obrázek a ucelená informace o daném prvku.
Puzzle hra se stane součástí výukových pomůcek a bude sloužit k opakování a upevňování znalostí o prvcích pro další ročníky. Je to skvělý příklad toho, jak lze chemii přiblížit žákům hravou a efektivní formou.
Návrh Prvky 8.B uživatele Vendula Slepánková