Chemie nemusí být jen o memorování Periodické tabulky! Žáci osmých tříd se pustili do parádního projektu, který jim pomohl pochopit svět základních chemických prvků opravdu do hloubky a zábavnou formou. Místo klasických referátů vytvořili originální puzzle hru, kde se informace skládají dohromady přímo s názvem prvku.

Cílem projektu bylo seznámit se s vybranými základními prvky, jejich klíčovými vlastnostmi, běžným výskytem a praktickým využitím v každodenním životě. Osmáci se rozdělili do skupin a každá dostala za úkol prozkoumat několik prvků. Nešlo jen o suchá fakta z encyklopedií. Děti musely vyhledávat, třídit a hlavně srozumitelně formulovat informace tak, aby se daly použít do hry.

Výsledkem jejich práce je série čtyřdílných puzzle. Každé puzzle se skládá z:

  1. Názvu prvku (např. Kyslík)
  2. Jeho základních vlastností (např. Bezbarvý plyn, nezbytný pro život)
  3. Typického výskytu (např. Vzduch, voda, minerály)
  4. Konkrétního využití (např. Dýchání, svařování, nemocnice)

Když se všechny čtyři dílky správně spojí, vznikne kompletní obrázek a ucelená informace o daném prvku.

Puzzle hra se stane součástí výukových pomůcek a bude sloužit k opakování a upevňování znalostí o prvcích pro další ročníky. Je to skvělý příklad toho, jak lze chemii přiblížit žákům hravou a efektivní formou.

Návrh Prvky 8.B uživatele Vendula Slepánková