Prezi – plakátky

Prezi.com je inovativní nástroj pro tvorbu prezentací, který umožňuje dynamický a interaktivní způsob výuky učiva. Žáci 8. třídy měli nedávno za úkol vytváření plakátků na téma živočichové – konkrétně savci. Prezi.com poskytuje intuitivní uživatelské rozhraní, s jehož pomocí mohou žáci snadno vybrat šablony a obrázky […]

Členovci – PowerPoint a Learningapps

Žáci šesté třídy se pustili do vzájemné výuky členovců trochu netradičním způsobem. Vytvářeli Powerpointové prezentace o různých tématech týkajících se členovců. Ale to není vše, své prezentace obohatili o QR kód, který odkazoval na další výukovou aktivitu na dané téma. Tuto aktivitu vytvářeli v aplikaci […]

Robotické člověče nezlob se

Žáci ze 7.A se pustili do originálního projektu, který kombinuje výuku s hrou a technologií. Vytvořili seznam 32 otázek na téma ryby, obojživelníci a plazi, které následně začlenili do oblíbené hry „Člověče, nezlob se“. Tato netradiční verze hry však nezahrnovala klasické figurky – místo toho […]

Využití VEX 123 v hodinách přírodopisu

Využití robotů VEX 123 ve výuce přírodopisu přináší nový rozměr interaktivního a zábavného učení. Žáci se rozdělili do skupin a každá skupina obdržela prázdné kolo, které bylo rozděleno na sektory. Do každého sektoru žáci napsali otázku týkající se určeného tématu z přírodopisu. Pod kolo s […]

Chemie do kapsy

Žáci deváté třídy se pustili do netradičního projektu – vytvořili základ pro interaktivní učebnici chemie. Pod jejich rukama tak vznikla první verze knihy s názvem „Chemie do kapsy“. Tento vzdělávací nástroj se zaměřuje na oblast chemie, která bývá pro mnohé studenty úskalím – organickou chemii. […]

Měkkýši

Ve výuce přírodopisu se žáci společnými silami pustili do tvorby interaktivní poznávačky na téma měkkýši. Využili k tomu sdílený prostor v aplikaci MS Forms, aby mohli spolupracovat na jednom projektu i přes fyzickou vzdálenost. Každý žák měl za úkol vybrat jednoho či více měkkýšů a […]

Významné kyseliny

Pomocí QR kódů žáci hledali odpovědi na zadané otázky, doplňovali text. Cílem bylo zlepšit jejich orientaci v psaném textu, dokázat vybrat z textu zásadní informace. QR kódy mohou poskytnout rychlý přístup k online studijním materiálům, jako jsou videa, webové stránky, audio nahrávky nebo interaktivní kvízy. […]

Úvod do chemie – látky, tělesa, skupenské změny

Úvod do chemie je základním tématem, které studentům představuje látky a tělesa a jak se mění při různých skupenských změnách, jako je tání, tuhnutí, vypařování a kondenzace. Robot Bee-Bot je využit k vizualizaci a interaktivnímu pochopení těchto konceptů, kdy se robot pohybuje na předem vytvořené […]

Iontové sloučeniny a jejich vlastnosti

Žáci pracovali v hodině chemie se sadou Pasco. Cílem bylo zjistit, zda roztoky a taveniny iontových sloučenin vedou elektrický proud, zatímco v pevném skupenství proud nevedou. Využili jsme chlorid sodný a zjistili jsme, že naměřená hodnota napětí závisí také na tom, z jakého materiálu jsou […]

Kyselé deště a jejich vliv na životní prostředí

Kyselé deště jsou výsledkem emisí průmyslových plynů, jako je síranový a dusičnanový oxid, které se vážou s vodní párou v atmosféře a vytvářejí kyseliny. Tyto kyseliny pak spadají na zemský povrch v podobě deště, sněhu nebo mlhy, což má škodlivý vliv na životní prostředí. Kyselé […]