Žáci vytvořili zajímavý projekt zaměřený na programování a tvořivé myšlení. Žáci se ponořili do světa virtuální reality s pomocí programu CoSpaces, ve kterém si vyzkoušeli navrhnout, postavit a naprogramovat interaktivní bludiště , které si poté v 3D brýlích prohlédli a zhodnotili svoji práci a práci ostatních.
Jak projekt probíhal?
Žáci začali tím, že si navrhli vlastní podobu bludiště. Každý tým pracoval na své originální verzi, kterou postupně obohacoval o detaily jako jsou stěny, cesty, slepé uličky nebo interaktivní prvky. Díky nástrojům programu CoSpaces mohli žáci snadno vytvářet nejen trojrozměrné prostředí, ale i přidávat jednoduché programování.
Další fází projektu bylo naprogramování interaktivní prohlídky. Žáci významně zapojili logické myšlení a kreativitu při tvorbě zadání úkolů, které museli „hrači“ splnit, aby našli cestu ven z bludiště. Úkoly zahrnovaly různé interaktivní prvky, například hledání klíčů, řešení jednoduchých logických hádanek nebo sběr určitých předmětů.
Cíl projektu
Cílem projektu bylo nejen najít cestu ven z bludiště, ale také rozvíjet dovednosti v oblasti týmové spolupráce, prostorové představivosti a programování. Žáci se naučili, jak významný je dobrý návrh a plánování, stejně jako logické uvažování při tvorbě algoritmů.
Závěrečná prezentace
Na konci hodiny měli žáci příležitost prezentovat svá bludiště ostatním. Ukázali, jak jejich prostředí funguje a jaké výzvy si pro své spolužáky připravili. Bylo fascinující vidět různorodost nápadů a zároveň sledovat, jak si navzájem dávají zpětnou vazbu.
Tento projekt se setkal s velkým ohlasem nejen mezi žáky, ale i mezi učiteli. Ukázal, že moderní technologie mohou být skvělým nástrojem pro podporu kreativity a rozvoj informatických dovedností. Již nyní se těšíme na další projekty, které budou stejně inspirativní!



