Co takhle vyrazit na poznávací zájezd do ciziny, aniž byste opustili školní lavici? Přesně to teď umožňují žáci osmých tříd. V rámci inovativního projektu se ponořili do světa programování a virtuální reality, aby v programu CoSpaces vytvořili úžasné interaktivní zeměpisné prohlídky vybraných států.
Tento projekt, propojující zeměpis, informatiku a digitální tvorbu, dal osmákům volnou ruku. Každý žák si nejprve vybral jeden stát, který ho lákal a o kterém chtěl zjistit více. Nešlo ale jen o sbírání faktů. Studenti museli být sami sobě architekty a průvodci! V CoSpaces, nástroji pro tvorbu 3D virtuálních světů, si totiž kompletně od základu naprogramovali a vytvořili vlastní virtuální prostředí svého vybraného státu.
Představte si to: procházíte se virtuální Kjótskou zahradou, obdivujete pyramidy v Egyptě nebo se procházíte po ulicích Paříže, a přitom se dozvídáte zajímavé informace. Žáci do svých virtuálních prohlídek implementovali klíčové poznatky, které si sami vyhledali a zpracovali:
- Geografické zajímavosti: Pohoří, řeky, pouště…
- Historické památky: Hrady, chrámy, významné stavby…
- Kulturní specifika: Tradice, zvyky, gastronomie…
- Ekonomické a společenské údaje: Klíčová odvětví, počet obyvatel…
Pan učitel zeměpisu a paní učitelka informatiky jsou na své svěřence patřičně hrdí. „Žáci prokázali nejen hluboké znalosti z geografie a informatické dovednosti, ale i obrovskou míru kreativity, logického myšlení a schopnost týmové práce. Jejich interaktivní prohlídky jsou skvělým příkladem toho, jak lze moderní technologie využít k poutavé a efektivní výuce. Už se těšíme, až se s nimi podělíme s mladšími spolužáky, pro které to bude určitě inspirace!
Virtuální prohlídky v CoSpaces nejsou jen jednorázovým projektem. Poslouží jako cenný výukový materiál pro další ročníky, které se budou moci poučit a inspirovat prací svých starších spolužáků. Kdo ví, třeba se z některých osmáků stanou budoucí tvůrci virtuálních světů nebo digitální průvodci!


